אלוורה – שרביט גן העדן

כבר בימים קדומים עמים שונים ידעו והכירו את סגולותיו הרבות של צמח האלוורה.
השבטים האמריקאים קראו לאלוורה "wand of haven" – שרביט גן העדן, על המלכה קלאופטרה מספרים שהיתה מורחת את ג'ל האלוורה לגופה כחלק מטיפולי היופי שלה, היוונים הקדמונים השתמשו באלוורה לריפוי הכל כולל עיוורון והפרעות שינה.
רובנו מכירים את תכונותיו המרפאות של האלוורה בשימוש חיצוני, בעיקר במריחה על פצעים, כוויות ודלקות עור אולם הסוד הגדול של הצמח המופלא הזה הינו דווקא בשימוש פנימי.
אלוורה הוא אחד מצמחי המרפא המרשימים ביותר שהטבע העניק לנו.
מקורו באפריקה, באקלים חם ומדברי, משם החלה הפצתו בעולם כולו. זהו צמח קל ונוח מאוד לגידול, וזו הסיבה שניתן למצוא אותו כמעט בכל מקום בעולם.

מחקרים מראים לנו כי צמח האלוורה מכיל 20 סוגים שונים של מינרלים, 12 סוגי ויטמינים, 18 חומצות אמינו ועוד שלל אנזימים ורכיבים נוספים המעצימים את כוחו הרפואי. אלוורה הוא בעל איכויות מחטאות שמייבשות לחות ונוגדות בקטריה, פטריות ווירוסים וזו אחת הסיבות שהוא גדל פרא ואינו דורש ריסוס, למרות המזג הלח והעשיר של הג'ל.

מהו כוח הריפוי של הג'ל בשימוש פנימי?
– מחזק את מערכת החיסון
– מרפא דלקות – דלקת שלפוחית השתן, עיניים, אוזניים
– עוזר לניקוי הגוף מרעלים
– מוריד כולסטרול וטריגליצרידים
– מייצב את רמת הסוכר בדם במצב של סכרת
– מרפא אולקוס, תסמונת המעי הרגיז, קרון וצליאק
– מרפא צרבות
– טוב למצבי קנדידה.
– מגן על הכליות
– מרפא מחלות חניכיים ומחזק אותן
– מזין את הדם בחמצן ומשפר את תפקוד הרקמות, האיברים ומפחית את הסיכון לדום לב ושבץ.
– מזין את הגוף במינרלים, ויטמינים ואנזימים
– מסייע בסרטן המעי ומבריא את מערכת העיכול
– מזרז ריפוי של פציעות ושיקום ממאמץ פיזי
– מרגיע כאבי טחורים.

מהו כוח הריפוי של הג'ל בשימוש חיצוני?
– משפר את בריאות העור, מזין אותו בלחות, מרפא אקנה, פצעונים ומונע קמטים
– מטפל בכוויות, צלקות וחתכים
– מסייע למכות שמש
– מסייע לשיקום העור מטיפולי הקרנות לחולי סרטן
– מרגיע גרודים של עקיצות ופריחות
– פועל כעזרה ראשונה מידית בהיווצרות פצעים חיצוניים – כל מה שצריך זה לשים חתיכת ג'ל על כל פצע פתוח (טוב להשתמש גם לחיות הבית, במקום קרמים כימים, מכיוון שהם נוטים ללקק את הפצעים שלהם)
– מקל על כאבי שרירים ומפרקים
– מעודד גדילת שיער ע"י מסג' של הקרקפת
– עוזר להעלמת פיגמנטציה וכתמי עור
– עוזר לרפא הרפס
– עוזר לריפוי מהיר של יבלות
– עוזר לריפוי אגזמה
– מקל ועוזר לאסטמה של העור

מחקרים מראים כי יש באלוורה חומר משמר, לפיכך אפשר לשמר פירות או ירקות ע"י טבילתם בג'ל כהגנה מהתחמצנות. שיטה זו שומרת את האוכל טרי ומאריכה את חיי המדף שלו.
בקיצור, כדאי שהסוכן הרפואי הטבעי והפלאי הזה ימצא תמיד בסביבתכם.

בשנים האחרונות אנו עדים למוצרי אלוורה שונים היוצאים לשוק (קרמים, ג'לים ואף משקאות) אולם אין ספק כי הדרך הטובה ביותר היא גידול ביתי של צמח זה. כאשר צורכים ג'ל אלוורה טרי ישר מהעלה, כמות הערכים התזונתיים גדולה בהרבה מכל מיץ או ג'ל קנוי, וכמובן שזה גם יותר משתלם. שימו לב כשאתם קונים ג'ל אלוורה שהוא אינו אמור להיות ירוק. צבע הג'ל הוא שקוף. אם הוא ירוק זה אומר שהכניסו לו צבעי מאכל.

כל אחד יכול לגדל בבית
אלוורה הוא צמח קל מאוד לגידול ביתי ובכל דירה קטנה אפשר לגדל אותו גם בעציץ. כאשר מגדלים עציץ כדאי לערבב את האדמה עם חול, להשקות פעמיים בשבוע ואף מומלץ מדי פעם להשקות את האלוורה במים מהולים במעט מלח ים.

איך משתמשים?
כל שעלינו לעשות זה להפריד עלה מהצמח, להניח אותו על קרש חיתוך, לחתוך את הצדדים הקוצניים, לפתוח את העלה לאורכו ולפלט את הג'ל בעזרת כף. בהפרדת הג'ל מהעלה שימו לב שלא יהיו חלקים ירוקים מהקליפה.
בקליפה יש חומר מחטא ונוגד בקטריה אך גם חומר משלשל. גם הג'ל עצמו, בכמות גבוהה, יכול לגרום לשלשול, מה שהופך אותו לתרופה טובה גם נגד עצירות.

אכלו את הג'ל!
אפשר גם לקנות מיץ אלוורה מוכן ולקחת 3 כפות בשילוב של מים ולימון על בטן ריקה.
שנו את החשיבה והפכו אותו לאחד מהמזונות היומיומיים שלכם, שלבו את הג'ל במשקאות, ברטבים ומאכלים.
אני ממליצה לכם לראות את הסרטון קצר הנמצא בקטגוריית הוידאו, בספרית המידע וההשראה, בו אני מסבירה איך להכין לימונדת אלוורה.

ולפני סיום חשוב לי להדגיש, שוב, עד כמה פשוט, אקולוגי ,חסכוני ואפקטיבי יכול להיות הטיפול בגופנו ובבריאותנו.
במקום לבזבז כסף על מותגי תעשיית הקוסמטיקה (שככל שינסו לעולם לא ידמו למקור אותו הם מנסים לחקות), פשוט מירחו אלוורה על פצעים, פסוריאזיס, צלקות, אקנה וקמטים. אני עדיין לא פגשתי שום תכשיר שמסוגל לתת תוצאות אפקטיביות יותר.
במקום לבזבז כסף על תרופות כימיות ומתועשות – אנטי דלקתיות, אנטי וירליות, מורידי כולסטרול ונוגדי חומציות למיניהם – פשוט שתו בהתמדה אלוורה בכל בוקר. התוצאות מהירות ומפתיעות בעוצמתן.