השייק שיעלים מגופכם את הדלקת

כדי להפחית את רמת הדלקת כרונית, חשוב להוריד מהתזונה מזונות המלבים את הדלקתיות ולהוסיף בכמות משמעותית מזונות המעכבים ואף מורידים אותה. אומינה מסבירה איך שייק של מזונות על יכול לעזור ומה בעצם גורם לדלקת להתלקח.
האם ידעת כי קיים קשר ישיר בין מצב דלקתי בגוף למחלות כמו אלצהיימר, מחלות לב, סרטן ודלקת פרקים? האם ידעת שדלקתיות בגוף הינה הגורם הראשי העומד מאחורי סימני הזדקנות בגופנו?

מניעת דלקות בגוף היא ללא ספק המפתח ליצירת בריאות אמיתית בגופנו. כאשר נפחית את הדלקות בגוף, לא רק שניראה ונרגיש צעירים, אלא גם נוריד באופן משמעותי את הסיכון לחלות במחלות כרוניות.

כדי להפחית את רמת הדלקת כרונית, חשוב להוריד מהתזונה שלנו מזונות המלבים את דלקתיות ולהוסיף בכמות משמעותית מזונות המעכבים ואף מורידים דלקתיות. הדרך הפשוטה והטובה לעשות זאת היא באמצעות שייק "מזונות על".

שייק להורדת הדלקת

השייק משמש ככלי רכב חדיש ומשוכלל למזונות האנטי דלקתיים להספג במהירות ולהשפיע על הגוף כולו. ל"מזונות העל" שנוסיף לשייק היום הם בעלי תרכובות רבות הנוגדות דלקות. וכן תומכים ברמת הבסיסיות הטובה של הדם שאף היא משפיעה על הדלקתיות בגוף. יחד הם יעצימו את איכות השייק ויאפשרו לגוף לחזור לאיזון.

מה הם "מזונות העל" שנוסיף לשייק:

  • קייל (KALE) – מקורם של עלי הקייל הוא ממשפחת הכרובים, ניתן לגדל אותו בקלות בבית בכל עציץ. העלים עשירים בברזל, סידן, סיבים, וויטמין K.
    הקייל מחזק את מערכת החיסון ומוכח כמזון אנטי דלקתי יעיל.
  • אבקת מורינגה (MORINGA) – אבקת המורינגה נטחנת מהעלים המיובשים של עץ המורינגה הגדל גם בארץ ונחשב בעל איכויות מרפא רבות. זהו צמח עשיר במינרלים וויטמינים ונחשב לאנטי בקטריאלי, אנטי ויראלי, אנטי פטרייתי, מסייע להורדת לחץ דם ורמת כולסטרול, להורדת סוכר ומונע אנמיה. העלים מכילים 36 תרכובות שנות של נוגדי דלקות .
  • ספירולינה (SPIRULINA ) – הספירולינה היא אצת מים מתוקים המכילה מגוון עשיר של מרכיבים תזונתיים. בספירולינה יש כ 70% חלבון, ויטמינים ומינרלים, חומצות שומן חיוניות, ומגוון רחב של תרכובות נוגדי חימצון. היא מחזקת את מערכת החיסון, מגנה מפני קרינה, ומסייעת להפחתת הדלקתיות בגוף.
  • שמן המפ (HUMP OIL) – שמן המפ מופק מזרעי הקנביס בכבישה קרה. שמן המפ מכיל ריכוז גבוה ביותר של חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 ואומגה 6. תרכובות אלו מסייעות לבריאות מערכת החיסון, בריאות המוח ולהפחתת דלקות. זהו שמן אנטי בקטריאלי, אנטי ויראלי, אנטי פטרייתי.
  • כורכום (CURCUMIN) – מרכיב הכורכומין הקיים בתבלין הכורכום הוכח כמרכיב המסייע במחלת הסרטן, מצבים דלקתיים (דלקת מפרקים, מחלות מעיים דלקתיות) פסוריאזיס, טרשת נפוצה ומחלות לב וכלי דם. כמו כן הוא יעיל בהגנה על הכבד.

מתכון לשייק

כוס מיץ תפוחים
אגס
כוס קייל
כפית מורינגה
כפית ספירולינה
כף שמן המפ
כפית שורש כורכום
כפית שורש ג׳נג׳ר
כוס קרח

מה היא דלקת כרונית?

דלקת היא למעשה תגובה של הגוף ללחץ היכול לנבוע מתזונה לקויה, אורח חיים תובעני או מהסביבה החיצונית. קחו לדוגמא את תופעת ההצטננות הרווחת בעונת החורף – זהו סימפטום של דלקת הבא לידי ביטוי לעיתים גם עם חום. סוג זה של דלקת הוא "טוב" שכן הגוף מתחמם למיגור התופעות של הנגיף הפולש.

שונה בתכלית מדלקת מסוג זה היא המגיפה המודרנית הנקראת "דלקות כרוניות". זהו מצב של דלקתיות ברקמות הגוף העלול להתפתח במשך עשרות שנים מבלי שנדע, עד שיתפרץ כמחלה בגיל מאוחר. זו הסיבה שהן נקראות גם ״הדלקות השקטות״ .

הדלקות השקטות הורסות בהדרגה את האיזון בגוף. כאשר מערכות ורקמות הגוף חוות תגובה דלקתית קבועה, הגוף רגיש יותר להזדקנות ומחלות.

בתהליך הריפוי הטבעי יש להפנות את תשומת הלב אל השתרשות הדלקתיות בגוף כבר מגיל צעיר בעודנו מרגישים טוב וללא מחלות.

נעשה זאת על ידי זיהוי של האיברים היותר דלקתיים בגוף (שהם בדרך כלל האיברים החלשים ) ונחזק אותם עוד לפני שמתפרצת הדלקת כסימפטום או כמחלה דרכם (גרון, אוזניים, דרכי השתן, מעיים, מפרקים).

מה גורם לדלקת?

אחד הגורמים העיקריים לדלקת הוא זיהומים בדרגה נמוכה של חיידקים, נגיפיים ופטריות, בדם ובאיברים כמו הבטן ומערכת העיכול. לדוגמה, הליקובקטר פילורי הוא חיידק בקיבה התורם לדלקת והתפתחות כיבים. הוא נמצא כיום ב -50% מהמבוגרים מעל גיל 60 שנים וכ-20% מהמבוגרים מתחת לגיל 40.

גורמים אחרים לדלקת:

אלרגיות כרוניות בדרגה נמוכה הנובעות מרגישויות למזון.
חוסר איזון של חיידקים טובים במערכת העיכול.
לחץ פסיכולוגי, רגשי או פיזי קבוע אשר מעלה את רמת הקורטיזול בדם ומייצר דלקתיות.
ספיגה של רעלים סביבתיים מהאוויר, המים, מוצרי מזון תעשייתיים ומתכות רעילות כמו כספית ועופרת .
תזונה לקויה ואורח חיים לא בריא הכוללים יותר מדי שומן, סוכר וחלבונים בתזונה, התייבשות קבועה, צריכה של משקאות מוגזים, יותר מדי קפאין, חוסר פעילות גופנית וחוסר שינה.

השפעות הארוכות טווח ותסמינים של דלקתיות

  • סימני הזדקנות כמו קמטים.
  • רגישות לחיידקים, פטריות וזיהומים נגיפיים.
  • ריפלוקס
  • סַרְטָן
  • מחלות עור כמו פסוריאזיס ואקנה.
  • דַלֶקֶת פּרָקִים
  • בְּרוֹנכִיטִיס
  • כאב כרוני
  • סוכרת
  • לחץ דם גבוה
  • אוסטאופורוזיס
  • מחלת לב
  • פַּטֶרֶת הַעוֹר
  • זיהומים בדרכי שתן

כיצד לניתן הפחית את הדלקתיות בגוף?

איזון החומציות בדם
על מנת להוריד בצורה משמעותית את מצבי הדלקתיות בגוף יש בראש ובראשונה להחזיר את איזון החומציות בדם.
האיזון של הגוף כולו מתבטא ברמת ה-PH בדם, ולכן יש לנקות את הדם מחומציות באופן קבוע באמצעות צריכת מזונות בעלי PH בסיסי.

טיפול מיידי בזיהומים נגיפים ופטריות
לזיהומים, נגיפיים ופטריות בגוף יש תפקיד חשוב בהתבססות הדלקת. חשוב לטפל במצבים אלו לפני שמחמירים.

ניקוי רעלים תקופתי
תהליך של ניקוי רעלים מהגוף המלווה בשינוי תזונתי, הגדלת צריכת המינרלים ותזונה אנטי דלקתית באמצעות "מזונות העל" מסייע לחזק את הגוף ולמנוע מצבי דלקות כרוניות.

שינוי אורח החיים
הקניית הרגלים של אורח חיים בריא חשובה על מנת לרפא ולהוריד את רמת הדלקתיות בגוף, לצמצם את ההשפעות המזיקות של הזדקנות ולהעניק לגוף שפע של אנרגיה – מומלץ להפחית את הלחץ בחיי היומיום ולהקפיד על שנת לילה טובה אשר תתמוך בתהליך ההבראה. דרך קלה נוספת להפסיק דלקת ביעילות היא ע״י ספיגת אור השמש וקבלת ויטמין D .