הכינו בבית: שייק לירידה במשקל

Share Button

רבים מאתנו מתמודדים באופן יומיומי עם בעיה של עודף משקל הגוף. מצב זה של חוסר איזון גורר בדרך כלל בעיות בריאות נוספות כמו עייפות, סוכרת, מחלות כבד, לחץ דם גבוה, ובעיות הורמונליות. ברוב המקרים סימפטומים אלו מזינים אחד את השני ויוצרים בגוף חולשה וקושי רב יותר להתמודד עם עודף המשקל.

קיימות סיבות שונות לגידול המסיבי בתופעת ההשמנה בחיים המודרניים והם נעוצות בדרך כלל בחוסר הזנה מספקת של הגוף שנובעת מתזונה לקויה המבוססת על מזון מתועש, ואכילה רגשית ולא מודעת המוזנת מהמתחים והלחצים של אורח החיים המודרני והגוררת לעיתים קרובות דחיסה של עודף מזון לגופנו.
הסובלים מעודף המשקל מפנים בדרך כלל את יהבם (וכן אנרגיה ומשאבים רבים) אל דיאטות שונות הצצות חדשות לבקרים. תעשיית הדיאטות, המגלגלת אלפי מיליוני דולרים בשנה, מבטיחה לנו בדרך כלל תוצאה מהירה וטובה – את “נוסחת הקסמים” כיצד להראות ולהרגיש נפלא.

אולם מי מאתנו שניסה פעם או פעמיים דיאטה כזו או אחרת הבין קרוב לוודאי כי זו הבטחת שווא וכי לא קיימת “נוסחת קסמים” שכזו וכי הדרך להוריד משקל ולשמור על משקל גוף מאוזן ובריא היא ע״י אימוץ של הרגלים נכונים ותזונה מאוזנת.

מהי הדרך הטבעית להשגת משקל גוף מאוזן?

למשקל מאוזן קיימים ארבעה עקרונות בסיס שיכולים לסייע לנו ליצור מצע בריא לירידה במשקל:

שתיית מים
המים מאפשרים לגוף תהליכי ריפוי משמעותיים. מחקרים מצביעים כי מים מעודדים פעילות מטבולית מכיוון שהגוף עובד כדי להתאים את הטמפרטורה של המים לטמפרטורת הגוף.
פעמים רבות אנו אף פונים לאוכל כתוצאה מצמא וכוס מים יכולה לפתור תחושה ל”רעב”. אני ממליצה על 2 כוסות מים כ-20 דקות לפני כל ארוחה אשר יהוו למעשה את המנה הראשונה (שאינה כוללת קלוריות) לארוחה שלנו.

שילוב של מזון מלא וטבעי
שלבו כחלק מהתזונה היומית שלכם את המזונות הבאים:

  • ירקות ופירות – מגוון רחב של פירות וירקות בכל הצבעים
  • דגנים מלאים – קינואה, אורז מלא, שיבולת שועל, כוסמת, דוחן
  • קטניות – סוגים שונים של עדשים, שעועיות
  • זרעים ואגוזים – זרעי צ׳יה, פשתן, חמניה, אגוזי מלך, פקאן
  • שמנים טובים מכבישה קרה – מעט שמן זית, שמן קוקוס וכדומה.

הימנעות ממזון מעובד

  • משקאות ממותקים – מבחר המיצים המוגזים והממותקים
  • דגנים מעובדים – לחם לבן, פיצה, פסטה לבנה, אורז לבן, קרקרים מחיטה לבנה
  • סוכר לבן וממתקים מלאכותיים
  • חטיפים, ממרחים מתועשים ואוכל מוכן ומהיר
  • בשר מתועש

שילוב של “סופר פוד” (מזונות על) -מזון עשיר בערכים תזונתיים
“מזונות העל” מעניקים לגוף שפע של ויטמינים, מינרלים ואנזימים, מאפשרים תהליכי הבראה שונים וכן חיזוק הכבד ועידוד של שריפת תאי שומן. הם המהווים מקור עמוק ומשמעותי להזנת התאים ופעולות ביוכימיות חשובות.
“מזונות העל” מבצעים עבודה נפלאה בגופנו לירידה במשקל. מצד אחד הם מזינים את הגוף בנוגדי חימצון חזקים, חומצות שומן, חומצות אמינו חיוניות ובונים תאים ומצד שני מסיעים בניקוי הדם, חיזוק מטבוליזם, האצת חילוף חומרים וחיזוק הכבד.
הקשר של השייקים לתזונה שלנו
דרך נפלאה להכניס לתזונה שלנו את הסופרפוד היא באמצעות שייק יומי. כאשר תתחילו לצרוך שייק של מזונות על באופן יומיומי תרגישו איך הירידה במשקל מתרחשת בקלות לצד הענקה של אנרגיה גבוהה.

למזונות העל איכויות מרפא שונות ומגוונות. בשייק שנכין כאן כללתי מזונות על המומלצים לצריכה יומיומית אשר פועלים להחזיר את הגוף לאיזון, להפחית חשקים לאוכל ולאפשר ירידה נכונה במשקל כזו המתרחשת לצד הזנה עמוקה של הגוף (בניגוד להרעבה כפי שקורה ברוב הדיאטות להרזיה).

הסופר פוד המשולבים בשייק:

  • תה ירוק מטצ׳ה (Matcha ) – מקורו ביפן, ידוע בעל יתרונות המאפשרות לסייע בירידה במשקל ע״י שריפת תאי שומן והגברת חילוף החומרים. התה מכיל חומר הנקרא קטצין Catechins הנחקר והוכח כי מפחית מסת גוף, היקף מותניים ויחס מותניים ירכיים.
  • תותי ארוניה ( Aronia berry) – מקורם במזרח אירופה, אלו תותים יבשים בצבע שחור – סגול מתקתקים ומעט עפיצים (כמו יין) . לארוניה יתרונות תזונתיים והם מכילים נוגדי חימצון גבוהים ופיטו-כימיקלים , מחקים מדעים הראו כי צריכת ארוניה על בסיס קבוע מסייעת לירידה במשקל, ומורידה סיכון לסרטן, זיהומים חידקיים ומחלות נוירולוגיות.
  • תותי מאקי (Maqui Berry) – מקורם בצ׳ילה, זוהי אבקה בצבע סגול עז הנטחנת מתותים הנראים כמו אוכמניות קטנות. המאקי ברי׳ס הם עשירים בנוגדי חימצון החזקים ביותר שקיימים. הם נלחמים ברדיקלים חופשיים ובתאים פגועים בגוף, מאפשרים לגוף להתנקות מרעלים, לחזק את מערכת העיכול ולחזור לאיזון המשקל והתזונה.
  • תותי אסאי (Acai Berry ) – מקורם בברזיל, אבקה סגולה – חומה הנטחנת מתותים שנראים כמו ענבים שגדלים על עצי הדקל. האסאי הוא מזון עוצמתי עשיר באנרגיה ומכיל נוגדי חימצון רבים. בפרי זה נמצא את כל אבות המזון (פחממות, חלבון ושומנים) לצד ויטמינים ומנרלים רבים. שילוב נהדר זה מאפשר לגוף להתחזק ולע״י כך לעבד מזון בצורה טובה יותר ולשרוף שומנים.
  • זרעי צ׳יה (Chia seeds ) – זרעי הצ׳יה מגיעים מצמח המרווה המרושתת, זרעי הצ׳יה נחשבים למזון עוצמתי עוד מימי האצטקים. וכיום מחקרים מוחכים כי בצ׳יה ישנם סיבים תזונתיים בכמות נדיבה המסייעים בירידה במשקל ואיזון התאבון והחשקים. כמו כן בזרעי הצ׳יה נמצא שומנים טובים מסוג אומגה 3 ואמוגה 6 המאפשרים לתהליכי ריפוי של הדם.

המתכון לשייק לירידה במשקל:

  • כוס תה ירוק מטצ׳ה
  • תפוח אדום
  • 5 עלי בזיליקום
  • כוס נבטי אלפלפא
  • שליש כוס ארוניה (מומלץ להשתמש בתותים שלמים)
  • כפית אבקת מאקי ברי׳ס
  • כפית אבקת אסאי
  • 2 כפות צ׳יה
  • כוס קרח

ערבבו את כל המרכיבים בבלנדר ושתו לבריאות!

לצפייה בסרטון של הכנסת השייק

Share Button