ארוחת בוקר מזינה לילדים

ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה והמשמעותית ביותר ביממה והיא משפיעה על מהלך היום כולו ולמרות זאת היא אינה מקבלת את כבודה הראוי.
דגני הבוקר הינם פתרון פופולרי בארוחות הבוקר, אך למרבה הצער הם אינם מזינים את הגוף בדלק שהוא זקוק לו.
כמות הסוכר בדגני הבוקר היא מסיבית וכאשר אנו פותחים איתה את הבוקר לא זו בלבד שאיננו תורמים מאומה לתמיכה בילדינו במהלך יומם, אלא גם שארוחת בוקר שכזו, מלאת סוכר מעובד, גורמת להם להיות מהר מאוד שוב רעבים, לחשוק במתוקים לאורך כל היום וכמובן שיכולת הריכוז ורמת האנרגיה שלהם במהלך היום יהיו לא יציבות.

ניתן לבחור אלטרנטיבות לארוחת הבוקר ולהקנות איתן הרגלים חדשים בבית יחד עם הילדים. לשבת ולשאול אותם מתוך אפשרויות בריאות, מה הם מעדיפים ומתוך הבחירה שלהם, לארגן את המטבח כך שזה יהיה קל ונגיש בכל בוקר.

להלן מספר אפשרויות לארוחת בוקר קלה ומזינה:
– כוס מיץ או שייקים טבעיים
– גרנולה מדגנים מלאים עם חלב שקדים לה אפשר להוסיף גוג’י ברי’ס ופולן דבורים (תוספות מתוקות שילדים אוהבים)
– פירות עונה חתוכים עם יוגורט מחלב עיזים
– דייסת שיבולת שועל מבושלת בחלב אורז או חלב שקדים עם אגוזים ופירות יבשים
– לחם או פיתה כוסמין עם אבוקדו וירקות
– פנקייק בריא
כל אלו הינן אפשרויות אשר יעניקו לילדים ויטמינים ומינרלים בכמות הגדולה ביותר והמהירה ביותר ,ויתמכו אותם במהלך היום

תיק אוכל בריא ומזין
תיק האוכל אותו אנו שולחים עם ילדנו לאמצע יום הלימודים, רצוי מאוד שיכיל מאכלים שמוכנים מתוך מחשבה ומודעות לערכי המזון, ולאפקט שלהם על ילדינו במהלך יום הלימודים.
כולנו מכירים את הסיטואציה שבה אנחנו מרגישים שאנחנו רוצים לתת לילדנו אוכל קצת יותר מזין לבי”ס ובלחץ של הבוקר זה נגמר שוב בסנדוויץ’.
ארוחת עשר פופולרית ופשוטה ביותר היא הכריך.
גם כאן עומדת בפנינו הבחירה – כריך יכול להיות עשוי מקמח לבן עם ממרח שוקולד או כל ממרח אחר מעובד ולהוות מזון חסר הזנה לגופנו ולעומת זאת הוא יכול להיות עשוי מלחם דגנים מלאים, או פיתה מכוסמין ולכלול אבוקדו, חומוס, טחינה או כל ממרח מזין אחר.

המלצתי היא להשקיע ולשדרג את הכריכים עם חומרי גלם בריאים – ממרחים בריאים, ירקות וכמובן לחם באיכות טובה ובעיקר לא מחיטה לבנה.

ניתן גם לשלוח בתיק האוכל מגוון רחב וחידושים של אוכל בריא כתחליף או כתוספת לכריך –

פירות מפנקים כמו ענבים, שזיפים, אגס וכל פרי אהוב אחר.
ירקות חתוכים שכייף לנשנש.
אדממה.
חטיף גרנולה תוצרת בית, עם זרעים ואגוזים.
קרקרים מכוסמין / מקלות ירקות עם מטבל של חומוס או טחינה.
קלחי תירס.
פנקייקים על בסיס שיבולת שועל.
פירות יבשים.
כדור אנרגיה מתמרים ואגוזים.
וכמובן לא לשכוח לשלוח אותם לבי”ס עם בקבוק מים.

ודבר נוסף קטן אך חשוב – השתדלו לעטוף את המזון בשקיות נייר, למחזר את השקיות ולהימנע כמה שיותר מפלסטיק.
ומי שלא מכיר את חלק מהמזונות אשר הזכרתי במאמר הזה מוזמן לקרוא עוד על סופרפוד או לעשות סיור בחנות לחיים בריאים.
מאחלת לנו ולילדינו חיים בריאים!

 

 

Share Button