מעבר לטבעונות

מעבר לטבעונות

כשהייתי בת 6 סיפרה לי חברה ששניצל עשוי מתרנגולת. אני עדיין זוכרת את התחושה בכל הגוף. איך זה יכול להיות?? שאלתי אותה. חזרתי מזועזעת הביתה והודעתי לאמא שלי שאני לא מתכוונת לאכול יותר שום חיה. זה החזיק מעמד עד הפיתה עם הנקניק…
היו צריכים לעבור בערך 15 שנה נוספות של למידה גדילה והתפתחות, במהלכן התחלתי לחוש באופן ברור יותר ויותר את ההשפעה הפיזית והאנרגטית של אכילת חיות על גופי ורוחי, על כדור הארץ וכמובן על החיות עצמן, על מנת שאחדל לחלוטין לאכול חיות.

משמח מאוד לראות כיצד בשנים האחרונות המידע על הנזק מאכילת חיות, מגיע לעיניי ואוזני הציבור יותר ויותר באמצעות הפייסבוק, סרטים וספרים ואי אפשר להתעלם מההתעוררות של הרבה מאוד אנשים לסבל ולנזקים שבאכילת מוצרים מן החי והמעבר של אנשים לטבעונות הולך וגדל ובהחלט מרשים. היום גם מסעדות נחשבות, מעיזות ועושות את המעבר לטבעונות. תנועת הטבעונות מתחילה להתעצם ולגדול ולתת מענה לבחירה של אנשים רבים.

בכל זאת, כיום נשחטים ברחבי העולם כ-10 מיליארד (!) יונקים ועופות מדי שנה ועדיין רוב האנשים מתעלמים מהעובדות הברורות, חלקם מכיוון שלא רוצים לוותר על טעמי הילדות, הטעמים להם הם מורגלים, קושי לעמוד בפיתוי. פעמים רבות מתוך חוסר מודעות לסבל של החיות. בנוסף, לאנשים רבים יש תפיסות שגויות לפיהן הגוף חייב חלבונים מן החי בתזונה ויש גם חוסר יידע בתחליפים.

ישנם תחליפים נהדרים לגבינות שעשויים מסויה, אורז, אגוזים ושקדים. ישנם תחליפים נהדרים למנות בשר – סייטן, טופו והיצירתיות גדלה ומספקת מענה הולם.
הגוף שלנו אכן זקוק לחלבונים באופן יומיומי, אך אין שום סיבה אמיתית לבחור דווקא את החלבונים שגובים מאתנו, מהחיות ומכדור הארץ מחיר כ”כ גבוה.

אפרט את עיקרי הנזקים:
– תעשיית חקלאות בעלי החיים גורמת להתחממות של כדור הארץ פי 7 מכל תעשיה אחרת.
– החיות גדלות בכלובים, בתנאים מחפירים והן חלק מ”פס יצור”.
– מיום היוולדן הן מוזנות במניפולציה של הורמונים על מנת להפיק את המקסימום מהאיבר שרוצים למכור, כך החיה הופכת למוטציה.
– החיות ניזונות בעיקר מתירס וחיטה המהונדסים גנטית ללא שום מינרלים.
– החיות נשחטות בתנאים לא הומניים היוצרים פחד שמשחרר חומר רעיל בגופם.
– עיכול בשר צורך כמות אדירה של אנרגיה, מחליש את תפקוד הכבד, מעלה את הכולסטרול ומהווה את אחת הסיבות העיקריות למחלות לב וסרטן המעי.

אה..וכן…בסוף אנחנו מקבלים את מנת החלבון הדרושה לגופנו. אך האם המחיר הנורא הזה באמת מצדיק זאת?
התשובה שלי היא חד משמעית ופשוטה – לא.
באפשרותנו לקבל חלבון זמין, איכותי וקל לספיגה ממקור צמחי. חלבונים מסוג זה מסייעים לבריאות גופנו, להעלאת רמת האנרגיה שלנו, לשמירה על כדור הארץ והגנה על החיות הגרות עליו.
כמה חלבון גופנו זקוק ביום?
התשובה היא מעט. לרוב אנו אוכלים הרבה יותר חלבון ממה שגופנו צריך. הכמות הממולצת ליום הינה 0.8 גרם לכל קילוגרם ממשקל גופנו. כל כמות עודפת מעבר לכך אינה מתעכלת ומכבידה על גופנו.

מזונות מהצומח, העשירים בחלבון זמין
במעבר לטבעונות, כל שצריך לעשות הוא להקפיד על מנות עשירות בחלבון מן הצומח כמו: חומוס, עדשים, נבטים, עלים ירוקים ולשלב את מזונות העל המפורטים:
ספירולינה – ספירולינה היא אצה כחולה-ירוקה, הגדלה בברכות מים מתוקים ואגמים. הספירולינה מכילה 65% חלבון . היא עשירה בויטמינים ומינרלים ונחשבת למזון המזין ביותר.
פולן דבורים – פולן דבורים הוא חלבון מלא, המכיל את כל 28 חומצות האמינו. בפולן יש 35% חלבון. הפולן מסייע להעלאת רמת האנרגיה והכושר הגופני.
נבטים – כל סוגי הזרעים והקטניות, לאחר הנבטה, מכילים כ 25-45% חלבון. הנבטים עשירים באנזימים, ויטמינים ומינרלים.
זרעי המפ – זרעי המפ גדלים מצמח הקנביס, אשר ידוע בסגולותיו המרפאות. זרעי ההמפ מכילים 31% חלבון. כמו כן הם עשירים בחומצות שומן חיוניות.
אצות ים – אצות הים מהוות מקור לחלבון עשיר במינרלים חיוניים, הם מכילים בין 15-25% חלבון.
זרעי צ’יה – זרעי צ’יה גדלים מצמח המרווה, הם מכילים 11 אחוז חלבון . הזרעים מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות ומסייעים לאזן את הסוכר בדם.
גוג’י בריס – תותי הגוג’י מכילים 19חומצות אמינו ו- 14 אחוז חלבון. הגוג’י בריס מעודדים גדילה והתפתחות הגוף, הם עשירים בנוגדי חימצון, בויטמינים ומינרלים.
מאקה – מאקה הוא שורש הגדל באנדים של פרו, הוא עשיר בברזל ובחומצות אמינו, במאקה יש 11% חלבון. שורש המאקה תומך באיזון ההורמונאלי ומחזק את הגוף.
קינואה – קינואה הוא דגן מתקתק ומזין המכיל 15% חלבון. מהווה תחליף נהדר לחיטה.
שקדים – השקדים ידועים כמקור נהדר לחלבון, הם מכילים 15% חלבון.

 

Share Button