כיצד משתמשים ב”חלב” במטבח החדש?

אין דרך לומר את זה אחרת – להיות טבעונים זהו מצב של “WIN-WIN “–
יש לנו את הזכות לחוש שזכינו משני הצדדים. מצד אחד, נמצאת ההבנה העמוקה עד כמה מוצרים מין החי מזיקים לבריאותנו.
מצד שני, נמצאת החדווה הנובעת מתחושת היצירתיות והגילוי של המאכלים החדשים הנפתחים בפנינו, מהטעמים הנפלאים אשר יוצרים תחושה נעימה בבטן, ומהחיבור לטבע ולמקורות המזון הטבעיים.
השינוי לטבעונות פותח בפני כל כך הרבה אנשים השראה מופלאה להתחיל ליצור במטבח.

בעיסוקי כיועצת תזונה אינטגרטיבית, אני נתקלת בכל פעם מחדש בתחושת ההקלה הראשונית האדירה שאנשים חווים כאשר הם מפסיקים את צריכת מוצרי החלב – תסמינים רבים של אלרגיות, מיגרנות, בעיות נשימה, בעיות של דלקות חוזרות ובעיות אחרות פשוט נעלמות כלא היו….

מוצרי חלב הפרה שאנו קונים היום בסופר, מגיעים מתעשייה מאוד גדולה שהמטרה שלה להפיק כמה שיותר חלב, בלי כל התחשבות בצרכים הטבעיים של החיות.
חולבים את הפרה תשעה חודשים בשנה, בזמן הריון ובזמן הנקה כאשר ההורמונים משתנים בצורה משמעותית.
כאשר החלב מלא באסטרוגן ופרוגסטרון, הורמונים אלה נכנסים לנו לגוף ומשבשים את כל המאזן ההורמונלי שלנו.
אם זה לא מספיק אז גם התעשייה מאשרת שתהיה בחלב שלנו רמה של דלקתיות אשר הפרה מעבירה במצב של עטינים מודלקים או איזשהו חולי.

הפתרון לכל זה הוא הרבה יותר פשוט, כייפי, פותח ומעורר השראה, טעים, זול ונגיש. כבר היום תוכלו למצוא מוצרים מוכנים כתחליפים לחלב פרה.
אם זה חלב אורז, חלב שקדים, גבינות וגלידות מסויה.
גם אם תחליטו להתנסות בהכנה, הדרך להתחיל היא פשוטה להפליא – השתמשו במרשמים רגילים והחליפו את מוצרי החלב בתחליפים הבאים:

חלב פרה = חלב שקדים
שמנת = קרם מאגוזי מקדמיה
גבינה = גבינה מאגוזי קשיו
רוטב בשמל = רוטב זרעי חמניות

Share Button