טיפים לניקוי גוף אביבי

האביב כבר כאן ואתו התחושה של אנרגיה פועמת וניצוץ חיים מחודש.
אנו מתמלאים בהשראה ומקבלים אנרגיה שמאפשרת לנו לטפל בגופנו, להתחזק ולהבריא אחרי החורף.
האביב, המסמל התחדשות ולידה מחדש, הוא הזמן הטבעי לבצע טיהור וניקוי של כל העודפים שנצברו בגופנו. זהו הזמן המושלם לגמילה מהרגלים שלא משרתים אותנו יותר ו"לחשב מסלול מחדש" – להגדיר מטרות ולברר עם עצמנו למה אנו זקוקים על מנת להיות בריאים ומאושרים יותר.
ניקוי הגוף הוא הזדמנות יוצאת דופן לעצור לרגע את המרוץ המטורף ולפתח הקשבה ורגשות עמוקים יותר כלפינו וכלפי חיינו.

מדוע לנקות רעלים מהגוף?
בני אדם סופגים רעלים מאוכל מתועש, חומרים משמרים, חומרי הדברה, חומרים ממריצים, תרופות ומתכות כבדות-דרך מזון, מים ואוויר מזוהמים.
בנוסף מייצר הגוף רעלים – הנקראים פסולת מטבולית – כתוצאה טבעית של תהליכים כמו עיכול ונשימה.
למרבה המזל, מערכת העיכול, המערכת האנדוקרינית ומערכות דם מצוידים במערכות מורכבות של מנגנונים שנועדו לסלק רעלים דרך הפה, עיניים, עור, מעי גס, דרכי שתן והנשימה.
הבעיה היא כי כמויות מופרזות של סוכר, קפאין, מזון מעובד ומתח מאטות ומקשות על תהליך הניקוי וההתחדשות הטבעית של הגוף.
התוצאה היא הצטברות של רעלים שגורמת לתחושת עייפות, עיכול לקוי ואפילו עלולים להוביל למחלות.

הרעלים מתנקזים בגוף במעי הגס, הכליות, הכבד ואף במוח ובדם והם משתחררים דרך הזיעה, שתן, נשימה וכפסולת מוצקה.
אין שום דבר בעולם שיכול להשתוות לתחושה הנפלאה שהגוף והנפש חווים כאשר הגוף מתחיל לשחרר פסולת ורעלים – רמת האנרגיה עולה פלאים, התשוקות וההתמכרויות למזונות מעובדים נעלמות, המשקל מתאזן, הנפיחות נעלמת, המחשבה בהירה וממוקדת, העור קורן, ואפילו מצב הרוח משתפר.

לסדנאות צום המיצים הקרובות עם אומינה לחץ כאן

הנה כמה טיפים לניקוי גוף מוצלח:

1. הימנעו ממריצים – קפאין, סוכר ופחמימות פשוטות הם ממריצים שהגוף ממיר אותם לגלוקוז, צורה אחרת של סוכר. כמו כן הורידו מהתפריט חלב, אלכוהול, גלוטן, ביצים, חלבון מן החי, תירס, סויה שהם חומרים אלרגנים . נסו לשמור תזונה נקייה ככל האפשר.

2. איכלו מזונות מלאים – הצעד הראשון הוא לחסל מזונות "בעלי ברקודים" . הכוונה היא להימנע ממזונות מתועשים הארוזים בפחית או בקופסא מזון מעובד. התמקדו בעיקר בפירות וירקות אורגניים, דגנים מלאים ללא גלוטן, קטניות, אצות ו"מזונות על".

3.אכלו ירוק – הקפידו שרוב המאכלים והשתיה תהייה ירוקה: באביב גדלים צמחים ירוקים רבים כמו עלי שן הארי, תרד, פטרוזיליה, כוסברה, סלרי, ברוקולי, קייל ומנגולד.
הכלורופיל מהעלים מזין ומנקה את הדם, ועוזר לגוף להגיע לאיזון.

4. שלבו מיצים ושייקים בתזונה היומית – ככול שתתנו למערכת העיכול לנוח מעיכול ארוחות כבדות כך תוכלו לשמור את האנרגיה הפנימית שתאפשר לגוף לבצע פעולת ניקוי. כאשר חלק מהתזונה היומית מתבססת על שייקים ומיצים ישנה הקלה על מערכת העיכול לצד הזנה של ערכים תזונתיים עשירים לתאי הגוף.

5. הניעו את הגוף – בתהליך הניקוי גוף חשוב לשלב פעילות גופנית. נסו יוגה עדינה, הליכה בטבע, מתיחות, ריקוד, שחייה, רכיבה על אופניים. פעילות הגופנית בזמן הניקוי צריכה להיות מתונה ובהקשבה לגוף. חשוב לא להתיש את הגוף בזמן תהליך סילוק הרעלים.

6. קח את הזמן כדי לנשום ולנוח – זה זמן טוב להקדיש לעצמכם. הקפידו לשבת בשקט במשך לפחות 10 דקות ביום, לנשום ולהרגע. חשוב להיות עדינים ורכים עם עצמכם בימים אלו. מתח הוא הגורם מס '1 להצטברות רעלים והתפתחות של דלקות, כך שתהליך של הרגעת מערכת העצבים ע״י הרפיה ונשימות, יכול מאוד לסייע לגופכם לחזור לאיזון.

"מזונות העל" המומלצים לימי ניקוי הגוף :

אצת הכלורלה (CHLORELLA) – הכלורלה היא אצת מים מתוקים המכילה ריכוז גבוה של כלורופיל מה שהופך אותה ליעילה ביותר בניקוי הדם ומתכות כבדות. היא מחזקת את מערכת החיסון ומעודדת צמיחה של תאים חדשים בגוף. הכלורלה עשירה בנוגדי חמצון ויטמינים ומינרלים, חומצות אמינו וחומצות שומן.

אצת הספירולינה (SPIRULINA) – אצה חד תאית הגדלה במים מתוקים. הספירולינה מכילה בין 65%-71% חלבון ויטמינים ומינרלים רבים ויש המייחסים אותה כמזון המזין ביותר שקיים בטבע. מחקרים מוכחים כי ספירולינה עוזרת להוריד כולסטרול ולחץ דם, עוזרת לשקם את הלב לאחר שבץ וכימותרפיה, מסייעת כנגד אלרגיות. אצה זו עשירה בכלורופיל ומסייעת בניקוי הדם והכבד.

עשב חיטה (WEAT GRASS) – מטהר רעלים מהגוף ע"י חימצון כדוריות דם לבנות המחזקות את המערכת החיסונית, מטהר את הכבד והדם, מווסת רמת סוכר, מסיר מתכות רעילות, מצמצם נזקי קרינה, עוזר למחלות כרוניות כמו סרטן ודלקת פרקים.

מורינגה (Moringa ) – עלי עץ המורינגה, המכונה עץ הפלאים, מיובשים בטמפרטורה נמוכה ונטחנים לאבקת מורינגה אשר מכילה מעל 90 ערכים תזונתיים . למורינגה סגולות רבות, בעלים קיימים 48 תרכובות שונות של נוגדי חימצון וכ- 36 תרכובות של נוגדי דלקות. עלי המורינגה משמשים כתמיכה לתהליכי ריפוי רבים כגון סרטן, מחלות מערכת הנשימה, כבד וכליות, וכמו כן מאיצות את תהליך איזון הסוכר בדם.

הנה מתכון לשייק לניקוי גוף מרעלים שכל אחד יכול להכין בקלות בבית:

• כוס מיץ תפוחים טבעי
• 2 מלפפונים
• 4 גבעולי סלרי
• שליש לימון עם הקליפה
• חתיכת ג׳נג׳ר קטנה
• חצי כפית ספירולינה
• חצי כפית כלורלה
• כפית עשב חיטה
• כפית מורינגה
• חצי כוס קרח

לערבב את כל המרכיבים בבלנדר לקבלת שייק.